Maze runner. I dödens stad

Handling

De har tagit ifrån Thomas allt: hans vanliga liv, hans minnen och nu hans enda vänner. Världen är full av kaos och han har skaffat sig övermäktiga motståndare. Men Thomas fiender vet inte att han har fler minnen av sitt tidigare liv än de tror. Han minns tillräckligt mycket för att veta att man har ljugit för honom. Tillräckligt mycket för att göra uppror.

Thomas överlevde labyrinten. Han överlevde vansinnets öken. Han är redo att ge vad som helst för att rädda sina vänner. Men sanningen kan vara det som slutligen krossar honom.

Kommentaridodensstad.jpg

Det allra främsta och kanske även det bästa med den här boken, eller snarare hela serien, är den ständiga spänningen. Genomgående under hela boken är det action och det är svårt att inte ryckas med allt drama som sker. Och jag tycker nog att den här boken har varit ungefär lika bra som de tidigare två i serien, så den blev varken en positiv eller negativ överraskning utan den var snarare som jag hade förväntat mig. Det enda jag störde mig lite på var hur allt blev lite rörigt närmre slutet och hur man som läsare egentligen aldrig riktigt fick full klarhet i allt som hänt och anledningen till att allt blivit som det blivit. Jag hade nog önskat lite mer förklaring och tydlighet om jag hade fått ändra något, men å andra sidan kanske det är en del av hela serien att allt ska vara lite mystiskt och att man trots att den är slut inte ska ha fått veta exakt allt. Men förutom det gillade jag boken och är man ute efter spänning så passar den utmärkt att läsa!

 

One thought on “Maze runner. I dödens stad

Kommentera

