I museets dolda vrår

Handling

Redan under befruktningen börjar Ruby Lennox sin berättelse. Inne i livmodern förnimmer hon sin mors tankar och känslor, den kärlekslöshet och det ständiga missnöje hon känner för Rubys far. Hon anar också de omständigheter som kommer att forma hennes liv. Fast besluten om att ta reda på allt om sin familj och deras hemligheter tar hon oss med på en svindlande färd genom 1900-talet.


Kommentar 

Precis som den andra boken jag läste av Atkinson för ett tag sedan var den här helt klart fascinerande. Själva karaktären på boken är speciell och man dras in i en miljö och stämning som man känner av hela tiden. Även den här boken handlar om livets alla stadier, och jag tyckte det var både intressant och spännande att följa Rubys liv parallellt med hennes släktingars. Det gav definitivt mer perspektiv på allt och karaktärerna som nämndes blev inte bara namn utan man fick höra om deras historia också. Det är svårt att säga om jag gillade den här mer än hennes andra bok, men jag kan i alla fall säga att jag tyckte att denna var mindre tjatig och att det hände så mycket nytt hela tiden. Jag ångrar verkligen inte att jag började läsa den och jag kan varmt rekommendera den till alla!

2 thoughts on “I museets dolda vrår

Kommentera

