The Great Gatsby

Handling

Jay Gatsby is the man who has everything. Everybody who is anybody is seen at his glittering parties. Day and night his Long Island mansion buzzes with bright young things drinking, dancing and debating his mysterious character. For Gatsby – young, handsome, fabulously rich – always seems alone in the crowd, watching and waiting, though no one knows what for. Beneath the shimmering surface of his life he is hiding a secret: a silent longing for the one thing that will always be out of his reach. And soon this destructive obsession will force his world to unravel.

9781853260414-uk.jpg

Kommentar

Det var efter att ha sett filmatiseringen av denna boken i skolan som jag blev sugen på att läsa den. Filmen var ju så himla speciell och extravagant och man drogs verkligen in i en stämning när man tittade. Kanske berodde det på att jag sett filmen innan, men jag kände samma sak när jag började läsa boken. Det ligger någon speciell stämning och känsla över hela boken som jag verkligen gillar, och så känns den härligt mystisk på något sätt. Jag kunde föreställa miljöerna i mitt huvud och jag tyckte om att läsa den. När man läser förstår man varför boken har blivit en klassiker och det är definitivt något speciellt över den. Jag gissar på att de flesta redan har läst boken, men har ni inte det kan jag nu varmt rekommendera den till er!

2 thoughts on “The Great Gatsby

Kommentera

