Odinsbarn

Handling

Tänk dig att du saknar något som alla andra har. Något som visar att du hör hemma i den här världen. Något som är så viktigt, att utan det är du ingenting. En pest. En myt. En människa.

Hirka är femton vintrar gammal när hon får veta att hon är ett odinsbarn – ett svanslöst odjur från en annan värld som sprider röta omkring sig. Hela hennes tillvaro ställs på ända. Hon är föraktad, fruktad och jagad, och någon vill döda henne för att hennes identitet ska förbli en hemlighet. Men det finns värre saker än odinsbarn, och Hirka är inte den enda varelsen som har tagit sig igenom världarna …

IMG_0355

Kommentar

Från början fängslade faktiskt inte boken mig alls mycket, och jag tyckte mest det kändes jobbigt att behöva ta mig igenom de över 600 sidorna. Men någonstans på vägen började jag faktiskt gilla den, och i slutet älskade jag den. Historien kändes för en gångs skull annorlunda jämfört med andra böcker inom samma genre och jag tror det var en stor anledning till att jag gillade den. Dessutom var historien ständigt spännande och händelserik vilket gjorde att jag ville fortsätta läsa för att förstå mig på allt som skedde.

Det enda jag känner mig lite besviken på just nu är väl slutet, precis som i massvis med andra böcker. Boken slutade ju självklart precis där jag inte ville att den skulle sluta, men nu kan jag i alla fall verkligen se fram emot nästa del som kommer ut senare i år. Men jag kan ju så länge passa på att verkligen tipsa er om den här boken om man känner för något spännande, mystiskt och vackert att läsa!

One thought on “Odinsbarn

Kommentera

