Vit som snö

Tack så mycket Rabén & Sjögren för den spännande boken!

Handling

Lumikki Andersson befinner sig i ett sommarhett Prag. På ett café kommer en tjej fram till Lumikki och påstår sig vara hennes halvsyster. Eftersom Lumikki misstänker att föräldrarna döljer något om släktens historia för henne, blir hon intresserad.

Tjejen lyckas lura med sig Lumikki till ett religiöst möte, och hon blir indragen i en sekt som är mitt uppe i planeringen av sitt kollektiva självmord. Lumikki tvingas springa för livet genom Prags gator och kyrkogårdar för att förhindra den stora tragedin. I uppföljaren till Röd som blod är oskulden allt annat än vit som snö.

vitsomsno

Kommentar

Jag gillade verkligen den här boken! Precis som den första delen i serien, Röd som blod, så gjorde den här mig inte besviken. Jag var lite rädd att den inte skulle leva upp till mina förväntningar men det gjorde den helt klart. Det var en lite annorlunda historia i den här boken, men det var bra så att det blev lite skillnader. Men historien var spännande, mystisk och förvirrande på ett bra sätt. För vid vissa tillfällen förstod jag inte exakt vad som hände, men det gjorde bara historien mer spännande och fängslande. Så jag kan varmt rekommendera den här riktigt bra deckaren till er som är sugna på att läsa något spännande! Nu väntar jag spänt på nästa del…

One thought on “Vit som snö

Kommentera

