Du föll och jag för dig 

Tack så mycket Rabén & Sjögren för boken!

Handling 

Första gången Frida ser Jakob är det som om hela världen stannar. Han går, men hans blick har lämnat brännmärken i henne.

De dras till varandra med en kraft som inte går att stå emot – den välartade prästdottern och den struliga hockeykillen. Men när Frida hör rykten om att Jakob använder droger och börjar misstänka att han döljer saker för henne, känns kärleken inte så lätt längre. Kanske är det inte så enkelt som i Metallicas låt ”Nothing Else Matters”.

dufoll

Kommentar

Detta var helt klart en bra bok, men tyvärr tyckte jag att det var något som fattades. Själva idén kring storyn var bra fast det kändes inte som att den lyckades helt med att förmedlas. För jag gillade tanken kring historien och att det ändå var lite av en klassisk kärlekshistoria men den blev lite för platt för min smak. Det hela kändes lite förenklat, beskrivningarna kunde varit mer detaljerade och känslorna beskrivits mer djupgående. På ett sätt kunde jag få en känsla av att boken kanske hade passat yngre bättre i sättet den var skriven men å andra sidan så handlade den ju faktist om en tjej i min egen ålder så det stämde inte heller.

Nu blev det här ganska negativt men jag måste ju ändå påpeka att det inte var en dålig bok. Jag tror säkert att vissa verkligen gillar den men för mig blev den lite av en besvikelse tyvärr. Jag hade bara önskat att historien hade förmedlats på ett lite bättre sätt eftersom den faktiskt hade potential till att bli något bra.

2 thoughts on “Du föll och jag för dig 

  1. Jag håller helt klart med dig till stor del! Jag tyckte också det blev ganska platt, och störde mig lite på språket (som jag liksom tyckte blev … hackigt? ibland). Men samtidigt tyckte jag riktigt mycket om den; jag njöt av läsningen, jag uppskattade att Frida var så stark och jag kände liksom med karaktärerna. Iallfall lite grann … men blev nog också ganska besviken, hade ju varit roligt om den varit superbra, men det hoppas man ju att varje bok ska vara hehe …

Kommentera

