I ljusets makt

Tack så mycket Gilla böcker för den spännande boken!

Handling

Alina Starkov är ingen särskild, bara en av alla fattiga, föräldralösa ungdomar i landet Ravka – ett rike som en gång var mäktigt och välmående men som nu drabbats av fattigdom och krig. På en resa attackeras Alina och hennes bästa vän Mal, och när han hotas till livet väcks en uråldrig kraft hos Alina, stark nog att rädda Mal, och kanske även det krigshärjade Ravka.

Alina förs genast till landets magiska elit, Grishan, och en helt ny värld öppnar sig för henne. En värld av magi och gnistrande överflöd, men där Alina inte vet om hon kan lita på någon – inte ens Grishans mäktige ledare, Skuggmästaren, som kanske är den enda som kan hjälpa Alina att ta makten över sin kraft och fullborda sitt öde.

  

Kommentar

Vilken bra bok alltså! Från första till sista sida var den spännande, intressant och mystisk. Den är uppbyggd kring en lite annorlunda och unik historia som, även om den påminde delvis av andra liknande böcker, kändes speciell och riktigt bra. Boken var fylld av vackra beskrivningar och den var skriven på ett mycket bra sätt. För samtidigt som den var ganska lättläst så var språket fängslande. Så jag gillade i princip det mesta med boken, jag kan i alla fall just nu inte komma på något som jag inte gillade med den. Därmed vet jag inte riktigt vad jag mer ska säga än att det var en superbra bok och att jag längtar så tills forsättningen kommer ut! Den heter Stormens öga och kommer ut i höst!

3 thoughts on “I ljusets makt

Kommentera

