Systrars öde

Handling

Febern skördar offer i New London och Cate skulle kunna bota människor, men inte utan att avslöja sin kraft för Brödraskapet och själv riskera livet. De har redan avrättat många misstänkta häxor.

Som om det inte vore nog måste Cate dessutom försöka få Finn att minnas vad de hade tillsammans. Efter Mauras svek har Finn inget minne av Cate längre. Och Tess syner blir allt starkare, profetian om att en Cahillsyster kommer att döda en annan verkar inte längre osannolik.

systrarsode

Kommentar

Den här boken gjorde mig verkligen inte besviken. Det finns alltid en risk och oro att uppföljare i serier man än så länge gillat kommer göra en besviken, men jag är så glad att den här inte gjorde mig det. Jag kom snabbt in i handlingen och mindes alla gamla karaktärer och då njöt jag direkt. Boken är ständigt spännande och intensiv på alla möjliga sätt och får mig att inte vilja sluta läsa. Historien byggdes vidare på ett bra sätt, och både väntade och många oväntade saker skedde. Jag hade egentligen ingen riktig tanke kring hur den skulle sluta men nu i efterhand är jag ändå nöjd med hur den gjorde det. För samtidigt som mycket var sorglig kring slutet så fanns det ändå en viss positivitet och gnutta hopp som gjorde mig glad. Efter att nu ha läst alla tre böcker i serien så kan jag helt klart säga att det är en superbra serie med ständig spänning och mystik som är så läsvärd!

2 thoughts on “Systrars öde

Kommentera

