Julklappstips del 3

Här kommer den tredje och sista delen av mina julklappstips. De två tidigare tipsen hittar ni här och här!

Jag är Malala

jagärmalala

Boken handlar om Malala Yousafzai som i år vann Nobels fredspris. Malala växte upp i Pakistan och boken kretsar kring henne och hennes familjs liv och hur hon kämpar för alla flickors rätt till utbildning. Det var en först och främst väldigt intressant bok, men den var också spännande och väldigt bra. Jag fick den i julklapp förra året men den passar ju extra bra att ge i år med tanke på att hon precis fick fredspriset. Jag kan rekommendera boken till alla, både unga och gamla! Min recension hittar ni här.

Legend

legend

Jag läste Legend i somras och då kunde jag inte lägga den ifrån mig. Den var en perfekt dystopi som var både spännande och intressant. Det är dessutom den första delen i en triologi så det finns fler böcker att läsa, och så ska den även filmatiseras om jag inte minns fel. Så jag tyckte jättemycket om den och jag kan rekommendera den till alla som gillar dystopier och spännande böcker. Har du läst och gillat Hungerspelen och Divergent kommer du garanterat även gilla denna! Ni hittar min recension här.

Kommentera

