Julklappstips del 1

Nu när det precis varit första advent tänkte jag att det passade bra att jag börjar tipsa om lite julklappar. Som ni kanske förstår så kommer jag främst tipsa om ungdomsböcker eftersom det är vad jag oftast läser, men en del av böckerna passar även för andra åldrar. Det här är del 1, så håll utkik på bloggen för fler julklappstips längre fram! Här kommer de 2 första tipsen!

Det handlar om dig

dethandlaromdig

Jag minns att jag verkligen älskade denna boken när jag läste den för någon månad sen. Språket, stämingen och historien var så vacker och sorglig på samma gång – Sandra Beijer lyckades verkligen. Det är en bok som kretsar kring kärlek och unga människor så jag skulle nog främst rekommendera den till ungdomar, men det finns säkert lite äldre som även kan gilla den! Min recension hittar ni här.

Låt vargarna komma

latvargarnakomma

Denna läste jag ganska nyligen och den platsade direkt på min favoritlista. Det var en ganska sorglig bok men som samtidigt hade många roliga inslag. Dessutom handlade den om ett viktigt ämne och den gick inte att sluta läsa. Jag skulle rekommendera den till alla faktiskt, för jag tror att det är en bok som man i alla åldrar kan njuta av! Den finns både som inbunden och som pocket beroende på hur mycket man vill spendera, men jag älskar pocketomslaget! Min recension hittar ni här.

 

Kommentera

