Sommarläsning

Här kommer en liten sammanfattning av vad jag läste under sommarlovet 2014!

Inte vem som helst av Nina Lacour

Välkommen till LA, baby av Moa Eriksson Sandberg

Mitt bultande hjärta av Alf Kjetil Walgermo

Färgen på drömmar av Ruta Sepetys

Vem kan segla förutan vind? av Lina Forss

Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn

Stjärnmärkt av Jessica Spotswood

Älska mig bara mig av Marie-Chantal Long

Legend av Marie Lu

Mörk ängel av Laini Taylor

Fjärde riket av Maria Nygren

Fyra dagar fyra nätter av Morgan Matson

Allt och lite till av Sarah Dessen

Strimmor av hopp av Ruta Sepetys

Sista resan av Ewa Christina Johansson och Kristina Sjögren

Erebos av Ursula Poznanski

Safirblå av Kerstin Gier

Smaragdgrön av Kerstin Gier

Naomi & Elys kyssförbudslista av Rachel Cohn och David Levithan

Insurgent av Veronica Roth

sommarlov14

Det blev totalt 20 lästa böcker, vilket är 4 fler än förra sommaren. Så jag är nöjd med hur mycket jag hann läsa med tanke på  hur mycket tid jag hade!

Bästa: Har läst så många bra, men några av dom bästa är Färgen på drömmar, Legend, Fyra dagar fyra nätter och Insurgent

Sämsta: De som gjorde mig besviken var Mitt bultande hjärta och Sista resan

2 thoughts on “Sommarläsning

Kommentera

