Fyra dagar fyra nätter

Handling
Inte nog med att Amys pappa precis dött i en bilolycka; nu har hennes mamma bestämt att de ska lämna Kalifornien och flytta till Connecticut. Dessutom vill hon att Amy ensam ska köra familjens bil hela vägen. Det är bara ett problem: sedan olyckan vägrar Amy sätta sig bakom ratten. Hon kan bara inte. Då dyker Roger upp. Han är nitton år, ovanligt snygg och lovar att köra Amy till Connecticut. Tillsammans ger de sig ut på en road trip genom USA. Resan som egentligen skulle vara en enda transportsträcka utvecklas till något helt annat och någonstans längs vägen börjar Amy förstå att livet kanske kan gå vidare, trots allt.

fyradagarfyranatter

Kommentar
Varför har jag inte läst denna tidigare? Den var en perfekt sommarbok och jag gillade verkligen den. Boken kretsade kring en intressant resa som utvecklades under bokens gång. Jag gillade blandningen av sorg och allvar och det roliga och fina. Samtidigt som det var en väldigt mysig och fin bok var det bra att den hade sina mörka sidor som gjorde den lite mer realistisk. Resan som Amy och Roger gjorde i boken förde en till många intressanta ställen och jag lärde mig en del om USA faktiskt, och så blev jag så himla sugen på att åka dit igen.
Boken var lättläst och beroendeframkallande vilket passade perfekt för mig när jag hade till att sträckläsa. Jag har inte så mycket mer att säga utan vill bara säga att jag verkligen tycker att ni ska ta er tid att läsa denna mysiga boken!

Kommentera

