Mörk ängel

Handling

På olika ställen i världen framträder plötsligt inbrända handavtryck på helt vanliga dörrar. De är ditsatta av främmande varelser med vingar.
I en mörk, dammig butik har en djävuls förråd av människotänder börjat sina.
Och i de trånga gränderna i Prag dras en ung konststuderande in i ett brutalt krig med främmande väsen från en parallell värld.
Möt Karou. Hon fyller sina skissblock med monster som kanske är verkliga, kanske inte. Ofta försvinner hon iväg på mystiska «ärenden». Hon talar många olika språk och inte alla är människospråk. Dessutom har hon naturligt blått hår. Vem är hon egentligen? Frågan plågar henne, och hon är fast besluten att ta reda på svaret.
När en av de främmande den vackre Akiva som är på flykt undan förföljare spänner ögonen i henne på en bakgata i Marrakesh, hamnar hon snart i en strid mellan änglar och demoner. Hemligheter avslöjas och en kärlekshistora som har rötter i en våldsam forntid börjar spira. Kommer Karou att få ångra att hon ville veta sanningen om sig själv?

morkangel

Kommentar

Jag är lite osäker på den här boken. Först var den rätt intetsägande, tråkig och den fångade inte mitt intresse, sen började det hända lite saker, men jag förstod inte riktigt hur allt hände samman, och till sist blev den spännande, kärleksfull och jag förstod allt det jag tidigare inte kunde klura ut. Så som ni förstår så tyckte jag att den var rätt skiftande, och det var egentligen inte förrän jag läste de allra sista sidorna som jag kände att det här var en läsvärd och faktiskt väldigt bra bok. Men nu i efterhand när jag förstår mig bättre på hela historien och konceptet så var det en spännande och magisk bok som var lite annorlunda jämfört med andra fantasyböcker. Det var många av karaktärerna som föll mig i smaken och som kändes som verkliga och realistiska personer, dock försvann en del av dom mer och mer under bokens gång tyvärr. Jag gillade faktiskt historien och hur den utvecklades även fast jag tyckte att den kanske kunde gått lite snabbare fram emellanåt, men det gjorde inte så mycket. Och trots att jag inte var förtjust i boken först, så ser jag nu fram emot att läsa nästa del som kommer ut i september. Så som ni antagligen förstår så tyckte jag att det var en bra bok som var lite skiftande men som ändå är läsvärd!

Förresten, glöm inte rösta i min omröstning som finns i sidopanelen på bloggen!

Kommentera

