The moon and more

Handling

Luke är verkligen den perfekta pojkvännen. Snäll, snygg och pålitlig. Emaline och han har varit tillsammans i flera år och deras förhållande är helt perfekt. Eller? Sommaren efter high school börjar Emaline ifrågasätta allting. Räcker livet i den trygga småstaden Colby och en framtid med Luke, eller vill hon ha mer? Ska hon satsa på en riktigt bra utbildning och en lysande karriär, som hennes pappa vill? Och när den spännande New York-killen Theo dyker upp i Colby för att arbeta med en dokumentärfilm ställs allting på sin spets.

IMG_3475_6504

Kommentar

Jag gillade boken. Den var i stilen lik de andra böcker jag läst av Sarah Dessen, men den hade ändå vissa saker som gjorde den lite unik. Jag gillade historien, även fast jag tyckte den gick lite väl långsamt fram emellanåt och det fanns definitivt tillfällen som man kunde känna igen sig i boken. Fast det var en väldigt bra bok skulle jag nog inte säga att det är den allra bästa jag läst av Sarah Dessen, men den är ändå värd att läsa. Boken kommer ut på svenska i sommar, så jag är sugen på att läsa den också för att se hur bra den är i jämförelse med den engelska versionen.
Har man läst andra böcker av Sarah Dessen och gillat dem, tycker jag att man ska ta och läsa The moon and more också, det var en somrig, spännande och mysig bok!

Kommentera

