Lock & key

Handling(översatt från engelska)

Ruby Cooper föredrar att förvänta sig det värsta. På det sättet, blir hon aldrig besviken. När hon överges av sin mamma och tvingas lämna huset hon kallar hemma, får Ruby möta för många förändringar. Hennes ensamma värld har förändrats till ett liv i lyx tack vare hennes länge försvunna syster, men allt Ruby vill är att lämna det – hon kan klara sig på egen hand. Till och med Nate, den snygga grannpojken verkar inte kunna få henne att ändra sig. Kommer Ruby inse att första intryck inte alltid räknas? Att ibland, kan folk överraska dig, så det är okej att släppa in de närmsta.

9780142414729_LockAndKey_CV.indd

Kommentar

Jag måste faktiskt säga att detta är en av de bästa böckerna jag läst av Sarah Dessen. Jag har gillat alla jag läst av henne, men denna hade något extra. Den var fortfarande på något sätt i lite samma stil som hennes andra böcker och den hade ett lika vackert språk, men samtidigt hade den något litet extra. Jag gillade verkligen själva historien för den kändes äkta och inte allt för perfekt och påhittad, och karaktärerna var alla väldigt intressanta. Boken var inte en klassisk sommarbok som de flesta av hennes andra böcker varit, utan den beskrev mer vardagslivet och hur det var att uppleva så många förändringar. Så jag tycker att ni som gillat hennes andra böcker, eller helt enkelt gillar fina och kärleksfulla böcker, ska läsa Lock & key!

Kommentera

