Jag är ju så jävla easy going

Här är min recension av Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld. Tack så mycket Gilla böcker för boken!

Handling

-Är det du som är ”N”?

-Jupp, sa jag och drog in luft genom munnen som en annan norlänning.

Och då såg jag att också han hade en påse från Coop i handen. Jag log inombords. För vad var detta om inte Hallundaversionen av identiska attachéportföljer?

-En tjej, konstaterade han.

Eller om det var en fråga? Jag var inte säker.

-Tydligen, sa jag.

Och hjärtat slog så hårt att det skavde mot revbenen.

Det här var jag nu. En sådan var jag. En kriminell.

Inte för att Joannas liv var direkt bländande innan heller, men att bli mordhotad och samtidigt riskera fängelsestraff var inte riktigt den utveckling hon hade tänkt sig. Om inte medicinen hon äter mot kaoset i huvudet höll på att ta slut, kanske det inte hade behövt gå så långt. Men det gör det. Och mitt i alltihop finns Audrey, som får nervtrådar att tränga ut från Joannas hjärta, rakt ut genom bröstet.

IMG_1380_5520

Kommentar

Jag gillade boken väldigt mycket. Den hade ett ungdomligt, tufft språk som gjorde den lite extra speciell. Jag tyckte att Jenny Jägerfeld verkligen lyckades förmedla Joannas situation jättebra, och jag förstod verkligen hur det var för henne att leva med adhd och samtidigt knappt ha råd till mat på bordet. Nu låter det kanske som att det var en väldigt sorgsen bok, men det var det definitivt inte! Den var riktigt spännande emellanåt och innehöll en del vänskap och kärlek också. Jag tycker att boken passar väldigt bra till alla ungdomar, läs den!

Kommentera

