Som om jag frågat

Handling

Av han och mig hade jag alltid tänkt att jag skulle vinna. Alltså att jag skulle få en tjej först. Men sen kom den där morgonen i maj, och jag vann inte.

Allt har förändrats när John börjar nian. Bästa kompisen Lukas kan han inte riktigt prata med för han är ihop med Saga. Saga, som är Johns barndomsvän, som bor granne med honom, och som han alltid har kunnat umgås med utan att det har känts konstigt. Ända till nu, för nu är hon och Lukas ett par.
Ännu värre blir det en onsdag efter fotbollsträningen när mamma och pappa berättar att de ska flytta isär. Ett tag bara, på prov. Men hur länge är ett tag? Hur länge måste man pröva för att veta?
Ingenting är kul längre. Inte fotbollen, inte att hänga med kompisarna. John känner sig övergiven och som jordens ensammaste. Men är han verkligen det?

20130922-141626.jpg

Kommentar

Som om jag frågat var en helt okej
bok. Den var ganska seg i början, då jag tyckte att den kändes lite för tjatig och ledsam. Men efter ett tag blev den lite mer intressant, för det började hända mer saker. Boken i sig handlade om viktiga ämnen, men den blev lite för långtråkig och sorglig för mig. Men, om det hade hänt lite mer saker, tex att det hade varit lite mer kärlek i den, så hade det kunnat vara en riktigt bra bok.

Kommentera

