Vi måste sluta ses på det här sättet

Nu har jag läst ut Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck, här är min recension. Tack så himla mycket Gilla böcker för den underbara boken!

Handling

Hanna går i tredje ring och drömmer om att flytta till Paris. Jens är tjugofyra och försöker vänja sig vid ett nytt liv. När de ses vid en fullsmockad bardisk blir de nästan osams. När de ses på tunnelbanan hem skrattar de, och när det är dags att skiljas kan Hanna tänka sig att ta en omväg. Hem till Jens. Nästa gång de ses är genom Jens nya jobb, på Hannas skola.

20130916-221600.jpg

Kommentar

Åh, vad jag gillade Vi måste sluta ses på det här sättet. Den fångade mig från första sidan, med det fina men ändå häftiga språket. Det fanns verkligen många citat som jag tyckte himla mycket om. Språket bidrog också till att boken hade en härlig stämning som på något sätt kändes ganska mysig.
Själva kärlekshistorien tyckte jag var intressant. Den var inte så där överdrivet perfekt hela tiden, utan den hade en del svackor som gjorde att den kändes mer realistisk. Fast ja, den hade såklart några perfekta ögonblick som bara värmde ens hjärta. Jag tyckte också att det var ett smart val att skriva historien från både Hannas och Jens perspektiv, för den blev mer intressant då.
Så om ni känner för att läsa en riktigt bra och mysig bok om kärlek och vänskap, tycker jag verkligen att ni ska läsa Vi måste sluta ses på det här sättet!

Kommentera

