Sommarlovet 2013

Imorgon börjar skolan igen och jag kommer tillbaka till vardagen. Så idag tänkte jag berätta för er vilka böcker jag hann med att läsa under sommarlovet.

Himlen börjar här av Jandy Nelson

Jellicoe road av Melina Marchetta

Jag går dit du går av Nina Lacour

Det går bara inte av Camilla Jönsson

Blunda och hoppa av Sarah Dessen

Miss Peregrine’s home for peculiar children av Ransom Riggs

Gilla ”Hata horan!” av Johanna Nilsson

Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner av Malin Stehn

Paper towns av John Green

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Två eller tre saker jag glömde berätta för dig av Joyce Carol Oates

Dagboksanteckningar från ett källarhål av David Wiberg

Farlig förmåga av Jessica Spotswood

Det borde finnas regler av Lina Arvidsson

Sommar för evigt av Jenny han

Beautiful creatures av Margaret Stohl och Kami Garcia

IMG_7371_9704 IMG_7396_9715 20130726-192110.jpg IMG_9654_4088

Alltså blev det 16 stycken böcker som jag läste, ni kan läsa recensionerna genom att trycka på titlarna. Jag läste totalt 5278 sidor, vilket är ungefär 300 mindre än förra sommaren. Men då läste jag också 8 böcker mer, så jag är ändå nöjd med min läsning.

Bästa: Åh, så svårt! Jag älskade många av dem – bla Himlen börjar här, Jellicoe road, Miss Peregrine’s home for peculiar children, Jag går dit du gårPaper towns, Eld och Beautiful creatures.

Sämsta: Det går bara inte och Det borde finnas regler, var inte värst förtjust i någon av dem.

Kommentera

