Eld

Handling

Hettan skruvas upp i Engelsfors.

De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse. Det blir allt mer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.

20130731-122000.jpg

Kommentar

Boken var så himla bra. Eftersom det var länge sedan jag läste Cirkeln kom jag i början inte riktigt ihåg alla karaktärer och handlingen. Men efter ett tag kom jag in i boken, och det var då jag började gilla den mer. Historien var bra och spännande, jag gillade att magi blandades med mer vardagliga saker. Den slutade inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det var ändå ett bra slut. Nu längtar jag verkligen tills Nyckeln kommer ut i höst, den kommer säkert vara superbra!

Kommentera

