Rubinröd

Jag läste igår ut Rubinröd av Kerstin Gier, här är min recension!

Handling (från baksidan)

Ibland är det jobbigt att leva med en familj som har många hemligheter. Det tycker i alla fall 16-åriga Gwendolyn, ändå tills hon plötsligt befinner sig i London i en helt annan tid. Det visar sig nämligen att den allra största hemligheten i familjen är Gwendolyn själv!

Hon blir indragen i ett spel på liv och död, större än hon någonsin kunnat ana, men förräderi, hemliga ordenssällskap och tidlös kärlek.

IMG_3293_7666

Kommentar

Detta var en bok som jag läst mycket om och hört en massa positivt om, men inte förrän nu tagit tag i och läst. Den gjorde mig inte heller besviken! Den fångade verkligen mig direkt när jag började läsa och jag ville bara läsa mer och mer så att jag kunde få veta hur den slutade. Boken var spännande och jag tyckte att den innehöll en alldeles lagom blanding av det övernaturliga, som var tidsresorna och allt som berörde det och det vardagliga, att Gwendolyn hade vanliga vänner och kunde ha normala dagar i skolan också. För om böcker innehåller allt för mycket av det övernaturliga blir de inte lika intressanta, tycker i alla fall jag.

Boken innehöll många intressanta, och en del roliga, karaktärer. Det var intressant att få möta personer från förr i tiden också och få uppleva hur de betedde sig jämfört med de som levde i nutid i boken. Historien var hela tiden spännande och mysteriet i den intresserade mig.

Jag rekommenderar verkligen boken till er som inte läst den än, den var riktigt bra. Rubinröd är ju faktiskt första delen av en triologi, så jag tänker definitivt läsa de andra böckerna också!

Kommentera

