The perks of being a wallflower – filmen

Jag läste för inte så länge sedan Wallflower och i helgen såg jag filmen som är baserad på boken, The perks of being a wallflower. Och den var faktiskt riktigt bra den också. Annars tycker jag att böcker som görs om till film inte riktigt gör boken rätta, men så var det inte i det här fallet. Filmen fångade och visade många av de olika känslorna och stämningar i boken väldigt vackert. Jag gillade skådespelarna i den som kändes äkta och trovärdiga och miljöerna passade faktiskt riktigt bra in med vad jag hade föreställt mig i huvudet, vilket var bra. Genom att se filmen tyckte jag också att man fick uppleva historien i alla fall på vissa ställen på ett annorlunda sätt, och det gav mig ett nytt perspektiv att se den på. Det gjorde att jag förstod och insåg saker som jag inte hade tyckt var lika uppenbara i boken. Alltså tyckte jag jättemycket om filmen, den berörde mig och fick mig att fälla en del tårar. Så jag rekommenderar verkligen er att se filmen om ni inte gjort det, även om ni nödvändigtvis inte läst boken. Jag tänker verkligen se den fler gånger!

IMG_7018_2808

Bokens omslag, som på min bok är baserat på filmen!
Kommentera

