Titelns betydelse

Det är ju helg nu, så jag tänkte svara på veckans bokbloggsjerka. Ni kan läsa mer om den här. Den här veckans fråga är:

Att bokomslaget är viktigt för många har jag förstått, men hur viktig anser du att bokens titel är?

Jag skulle nog faktiskt säga att titeln är ganska viktig. I alla fall om det är en bok som jag aldrig hört talas om förr. För om det är en bok jag läst om på många bloggar och vet vad den handlar om kvittar det vad den heter, jag läser den ändå. Men är det en bok som jag tex hittar i bokhandeln eller på bibblan är titeln viktig. Det finns såklart vissa typer av titlar som fångar mitt intresse mer än andra, det kan tex vara om de är riktigt långa som Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag eller om de är väldigt korta men ändå intressanta som Fågelbarn. Så ja, i vissa sammanhang kan titeln spela stor roll!

jag är tyvärr död

One thought on “Titelns betydelse

Kommentera

