Dagens citat

Jag tänker på det här ibland när jag går på fotboll med Patrick och Sam. Jag tittar på planen och tänker på killen som just gjorde touchdown. Jag tänker att nu är det den killens glansdagar, men en dag blir det här ögonblicket bara till ännu en historia att berätta, för alla som gör touchdown och varvar kommer att bli pappor i sin tur. Och när deras barn tittar på korten av dem i årsboken, kommer de att tycka att deras pappor var kraftfulla och stiliga och såg mycket lyckligare ut än de.

Jag hoppas bara att jag kommer ihåg att tala om för mina barn att de är lika lyckliga som jag ser ut på gamla kort. Och jag hoppas att de tror mig.

-Wallflower av Stephen Chbosky

Kommentera

