En bok man inte kan lägga ifrån sig

Tänkte svara på veckans bokbloggsjerka hos Annikas litteratur- och kulturblogg. Frågan den här veckan är:

Kan du ge tips på en bok som man absolut inte kan lägga ifrån sig? Om du kan får du gärna ge förslag på en bok inom så många genrer som möjligt, men det är absolut inte ett krav för att vara med i jerkan. Förslag på en bok är lika välkommet som förslag på tio!

En bok som jag verkligen inte kunde lägga ifrån mig, och som jag inte heller ville att den skulle ta slut var Förr eller senare exploderar jag av John Green som de flesta av er antagligen läst. Det var verkligen en speciell bok som fångade mig direkt och den blev bara bättre och bättre ju mer jag läste. Karaktärerna i den var unika och vackra, och deras tankar var verkligen kloka. Jag har skrivit ner en massa citat från boken, eftersom det fanns så himla många fina. Det är en bok som jag verkligen rekommenderar til alla!

Förr eller senare exploderar jag (från bonniercarlesn)

7 thoughts on “En bok man inte kan lägga ifrån sig

Kommentera

