Bokiga podcasts

Har de senaste dagarna fått upp ögonen lite för podcasts, och har därför hittat några med mer bokigt tema som jag lyssnat på. Än så länge har jag bara hunnit lyssna på två olika dock, men har hittat ytterliggare två som jag tänker lyssna på när jag har tid. Här är de olika podcasterna:

1. Den första, och den jag lyssnat mest på, är Bokpodden
som gänget från Bokhora gör. På podden pratar de om
böcker såklart, både gamla och nya. Jag tycker deras är
jättebra eftersom de pratar om många olika typer av böcker,
inte bara vuxenböcker. Tänker definitvt fortsätta lyssna på deras podd!

2. Allt vi säger är sant har jag också lyssnat på.
Det är en podcast av Lisa Bjärbo(som bla har skrivit boken
Allt jag säger är sant) och Per Bengtsson. De pratar om
ungdomslitteratur, vilket passar mig perfekt. Än så länge
har jag bara lyssnat på ett avsnitt,
men jag tänker lyssna på fler.

3. Den här podcasten är en av de som jag
aldrig lyssnat på, den heter Mellan raderna
och görs av Rabén & Sjögrens ungdomsboksförfattare.
I det första avsnittet är Sara Bergmark Elfgren och
Mats Strandberg gäster och pratar om deras nya
bok Berättelser från Engelsfors. Tänker lyssna
på den, men inte förrän efter att jag läst Eld,
eftersom Berättelser från Engelsfors utspelar sig efter Eld.

4. Books and dreams är den allra sista som
jag läst om. Det är Books & Dreams chefredaktör
som möter bla bokaktuella författare. Dock är jag
inte säker på om den bara handlar om vuxenlitteratur,
för i så fall kommer jag nog inte gilla den lika mycket
som om den vore om ungdomslitteratur. Men får se hur
den verkar när jag lyssnar på den, om inte någon av er vet?

Kommentera

