Vad jag är nyfiken på

Tänkte svara på veckans bokbloggsjerka, som ni kan läsa mer om här hos Annika. Den går i alla fall ut på att det varje vecka kommer en fråga för bokbloggare att svara på, och är ett sätt att hitta nya bloggar att läsa! Veckans fråga är:

Vilken bok är du mest nyfiken på som kommer att komma ut under första halvan av det här året?

Först och främst vill jag säga att det är himlans många, men jag tänker bara nämna två. Så den första jag tänker säga Korsad av Ally Condie som fortsättningen på boken Matchad. Alltså den andra delen i en triologi. Jag tyckte väldigt mycket om Matchad, så därför ser jag fram emot att läsa och se hur Korsad är. Om den kan leva upp till mina förväntingar.

Den andra boken jag ser fram emot är den svenska verisionen av The fault in our stars av John Green, som heter Förr eller senare exploderar jag. Men den ska jag börja läsa nu, eftersom jag fått ett recex av den. Har hört mycket positivt om den, så det ska bli spännande att läsa!

Förr eller senare exploderar jag (från bonniercarlesn)

Bildkälla.

8 thoughts on “Vad jag är nyfiken på

Kommentera

