Räcker det om jag älskar dig? – Och så var Tre på tre klar!

Nu har jag läst ut Räcker det om jag älskar dig? av Katarina von Bredow, och är alltså klar med utmaningen Tre på tre. Pust! Här nedan kommer en kort sammanfattning av vad jag tyckte om boken, och handlingen.

Handling (från baksidan)

19-åriga Fanny är mitt uppe i sin första ”riktiga” relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny sover ofta över hos honom, de har det bra, allt är perfekt. Men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill gärna tro att de ska leva lyckliga i alla sina dagar – precis som man drömmer om – men hur ser verkligheten ut? Fanny slits mellan pojkvännens lögner och sin mammas problem.

När den snygge SO-läraren Finn erbjuder henne sitt stöd ställs allt på sin spets. Känslorna vibrerar i denna intensiva roman om kärlekens irrvågor och om att finna sig själv.

Kommentar

Jag gillar fortfarande boken! Den innehållet mycket kärlek, vänskap och berättar om hur jobbigt livet kan vara ibland.
En anledning till att jag ville läsa om denna var att författarens sätt att beskriva kärlek och olika relationer är så himla bra, och det kände jag nu återigen. Jag tycker om hennes sätt att skiva.
Jag gillar huvudpersonen Fanny, som känns äkta och som att hon faktiskt skulle kunna finnas i verkligheten. Hennes personlighet förändras lite under bokens gång, antagligen för att hon lär känna sig själv mer och mer.
Boken blev inte någon besvikelse, som de andra jag läste om delvis blev lite. Den kändes fortfarande lika bra. Om jag ska säga något negativt bara skulle det nog vara att vissa dialoger eller scener kunde kännas lite tjatiga och tråkiga ibland. Men som sagt, så gillar jag den fortfarande!

One thought on “Räcker det om jag älskar dig? – Och så var Tre på tre klar!

Kommentera

