Nya lån

Häromdagen var jag på bibblan, tänkte visa två av de böcker jag lånade!

Inte vatten värd av Ulrika Lidbo

Edith kommer hem från Gotland med fruktansvärt dåligt samvete. Sigga stack från klassen under tipspromenaden utan att säga något. Ingen vet var hon är. Och det är Ediths fel.

20121004-215530.jpg

Hej och tack för ingenting av Måns Gahrton

Elsa: Jag är sjukt höjdrädd och står vid kanten av ett stup. Bara svart kaos i huvudet. Jag vet knappt hur jag hamnade här.

Sigge: Först smyger jag på henne. Jag är bra på att smyga. Fast den konstiga flickan gjorde mej rädd. Då gick det inte längre. Då var jag tvungen att avslöja mig

Elsa är 16 år. Sigge bara en liten lort. Ett udda par som brottas med mörka tankar. Tillsammans ger de sig ut på en resa i Sverige. De följer spåren från någon som en gång försvann. Deras uppfinningsrikedom känner inga gränser. Och deras otippade vänskap förändrar allt.

Kommentera

