Augusti

Dags att summera augusti. Det blev tretton böcker lästa. Här ser ni vilka det är:

Nybörjarguide till livet eller kaosteori av Lia Hills

Synvilla av Karina Berg Johansson

Hungerspelen av Suzanne Collins

Splitter av Charles Benoit

En enda kväll av Mats Berggren

Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? av Björn Sortland

I det här trädet av Per Nilsson och Katarina Kieri

Min syster är i tusen bitar av Annabel Pitcher

Kära Edda av Elen Fossheim Betanzo

Solprinsen av Per Nilsson

Pojkarna av Jessica Schiefauer

Älskar – hatar av Jenny Downham

Sjutton år och skitsnygg av Emma Granholm

Antal böcker: 13 stycken

Antal sidor lästa: 2832

Antal kvinnliga författare: 9 stycken!

Antal manliga författare: 5 stycken. Vart lite mer kvinnor den här gången.

Rätt nöjd ändå med antalet böcker, en mer än i juli, trots att jag nu börjat skolan igen. Och tyvärr har betydligt mindre tid att läsa. Men ska försöka skapa vanor när det gäller både läsning och bloggning, tex att läsa varje kväll innan jag sover. Fast det gör jag nästan redan. Men ändå. Det är bara att läsa på! Och börja på min tre på tre-utmaning…

Kommentera

