Bokstatusen just nu

Läser just nu: Älskar – hatar av Jenny Downham. Eller ja, ska börja läsa den nu.

Läste innan det: Innan så läste jag Solprinsen av Per Nilsson. En riktigt bra bok faktiskt, annorlunda.

Fem senast lästa: Vad skulle du ha valt? av Annika Thor, I det här trädet av Katarina Kieri och Per Nilsson, Min syster är i tusen bitar av Annabel Pitcher, Kära Edda av Elen Fossheim Betanzo. Och Solprinsen som jag nämde innan.

Bäst av de: Hm. Bäst var nog Min syster är i tusen bitar, som jag grät till i slutet. Men I det här trädet var också väldigt bra.

Sämst av de: Kära Edda var faktiskt en besvikelse. Den var rätt kort, kändes ihålig och historien kom inte riktigt till liv i mitt huvud.

Antal böcker på ”vill läsa-listan”: Just nu 103 stycken. Känns inte som att det går ihop med tanke på att jag läst många som jag hade på listan nyligen. Men sen lägger jag såklart ofta till nya… I bokhyllan har jag 8 stycken jag ska läsa också.

Nämn fem av de: The Carrie Diaries av Candace Bushnell, Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo, Mellan dig och dig av Katarina Kieri, Nattens cirkus av Erin Morgenstern och Mitt liv som bok av Paul Desalmand.

Nästa bok att läsa: Det blir förmodligen Pojkarna, som är skriven av Jessica Schiefauer. Och Take a look at dig själv, fast den räknar jag inte riktigt som en skönlitterär bok.

Ha det bra!

Kommentera

