Tre på tre – utmaning!

Bestämde mig för att vara med i en lite kul utmaning Pocketlover har, tre på tre. Ska välja tre böcker att läsa inom ett visst tema, serie, författare eller liknande. Tiden man har att läsa är tre månader, från och med första september, så jag kommer nog hinna med gott om tid över…Läs mer här om utmaningen!

Tänkte själv köra på att läsa om tre stycker favoriter av en riktigt bra författare, Katarina von Bredow.  Läste de tre böckerna för något år sedan, och älskade verkligen de. Förhoppningsvis är de fortfarande lika bra. Här är böckerna:

1. Som jag vill vara

Jessica är tokkär i Arvid och nu ska hon på fest. Med fjärilar i magen och ett dunkande hjärta beger hon sig dit och där är HAN. De dansar och pratar och det ena leder till det andra. Allt är perfekt och Arvid är verkligen drömprinsen.

Men så händer det som inte får hända – Jessicas mens uteblir. Vad gör man när man är 15 år och blir med barn? Jessicas värld förändras på en sekund och hon måste fatta ett av de svåraste besluten som finns.

2. Räcker det om jag älskar dig?

19-åriga Fanny är mitt uppe i sin första ”riktiga” relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny sover ofta över hos honom, de har det bra, allt är perfekt. Men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill gärna tro att de ska leva lyckliga i alla sina dagar – precis som man drömmer om – men hur ser verkligheten ut? Fanny slits mellan pojkvännens lögner och sin mammas problem.

När den snygge SO-läraren Finn erbjuder henne sitt stöd ställs allt på sin spets. Känslorna vibrerar i denna intensiva roman om kärlekens irrvågor och om att finna sig själv.

3. Syskonkärlek

Nu är klockan snart halv fyra och jag kan inte sova. Kan du svara mig på en sak? Får man bli alldeles varm och matt i kroppen av att se sin egen brorsa? Får man det, ens om han är den snyggaste och finaste killen i hela universum? Jag kan inte hjälpa det! Och jag skäms så in i helvete.

Ludvig och Amanda älskar varandra. De vet att det är förbjudet – men de kan inte låta bli och inleder ett kärleksförhållande. Ett förhållande som sargar och svider.

Ända tills verkligheten tränger sig emellan dem.

Kommentera

