Nylånade böcker

Har varit på bibblan idag, precis som många andra dagar på lovet. Jag lånade tre böcker, tänkte visa vilka det är. Eftersom jag inte läst de än så vet jag inte handlingen, så skriver det som står på baksidan av böcker. Hoppas de är bra!

matchad

Matchad av Ally Condie

De bestämmer allt.

Vem du ska ÄLSKA. Var du ska ARBETA. När du ska DÖ.

Vad händer om du blir kär i någon annan, i någon förbjuden, i någon som inte är din utvalda? När det rätta och det sanna ställs mot varandra – och du måste välja.

synvilla

Synvilla av Karina Berg Johansson

När inget är vad det ser ut att vara…

Med en kniv i ena rockfickan går Samuel på Gotlandsfärjan som ska ta honom och klassen med på klassresa. De andra har sett fram emot det i månader. Vissa i år. Samuel har hört dem planera, fundera, räkna ut. Det här är resan när de ska göra allt som deras föräldrar är oroliga för att de ska göra.

Sista grejen de ska göra innan de skingras.

Sista grejen Samuel tänker göra – någonsin.

nyborjarguide

Nybörjarguide till livet eller kaosteori av Lia Hills

Jag är en mästare på dålig tajming. Bara ett odjur skulle kunna tänka på kärlek nu.

Ingen har förberett Will på hur man förväntas bete sig när ens föräldrar plötsligt dör i en bilolycka. Därför är det ingen överraskning att han blir handlöst förälskad i Taryn på sin mammas begravning.

Will söker desperat efter någon mening med sin mammas död. En gammal kamera och filosofihyllan på biblioteket blir hans tillflykt. Men de svar han finner hotar snart allt som är viktigt i Wills liv.

Förresten, läste en annan bok innan idag. Den heter Den unga författarens verktygslåda och är skriven av Ralph Fletcher. Jag rekommenderar den om man är intresserad av att börja skriva. Det står tips och råd in den som man kan behöva. Jag har lärt mig ganska mycket av den, faktiskt!

Kommentera

